BLOG

sean-pollock-PhYq704ffdA-unsplash (1)

Het versterken van Heinenoord: Henk Scheenstra vertelt

Heinenoord Assuradeuren is actief opzoek naar professionals waarmee ze samen kunnen groeien om een zo sterk mogelijke organisatie te vormen. Henk Scheenstra is CEO van Heinenoord Holding. Hij zet zich in om de organisatie zowel intern als extern sterk te laten profileren.

Kunt u wat meer vertellen over uw kennis, ervaring en expertise?
Ik werk sinds 2020 bij Heinenoord en heb daarvoor lang bij Sanoma Media gewerkt. Daar waren we continu bezig om te kijken hoe we onze “dagverse” producten en diensten konden aanpassen aan de wensen van de vele B2B en B2C klanten. Daarna heb ik een tweetal e-commerce scale-ups geleid en snel laten groeien. Deze ervaring is ook heel goed toepasbaar bij Heinenoord / Fidus omdat we ook hier hard groeien maar ook veel klantgerichter willen worden. We geloven in een zelfverzekerd leven voor onze klanten met een optimale bescherming van financiële risico’s. We willen excelleren in onze online performance en bieden onze klanten een proactieve en persoonlijke benadering.

Binnen drie jaar wil Heinenoord/Fidus een marktleidende positie hebben in het zelfstandig intermediair kanaal en zal de omzet fors hoger zijn. Dit zal bereikt worden door een actieve Buy & Build strategie te voeren. Kunt u hier wat meer over vertellen?
We groeien hard door overnames van bedrijven en verzekeringsportefeuilles. Sommige ondernemers willen hun assurantiebedrijf verkopen omdat ze bijv. geen opvolger hebben of omdat ze opzien tegen de gevolgen van toenemende regelgeving en digitalisering. Je hebt namelijk schaalgrootte nodig om hier een goed antwoord op te bieden en de investeringen te kunnen doen. Dat is de reden dat wij ook willen groeien. Hierdoor hebben we meer mensen en middelen om onze dienstverlening naar een hoger plan te brengen. En dan kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn. Daarnaast krijgen we door de overnames steeds meer een landelijke dekking. Dat vinden we belangrijk omdat we altijd dichtbij onze klanten willen zijn.

 Zijn er bepaalde obstakels of drempels die jullie hebben moeten overwinnen om te staan waar jullie nu staan?
Een goede business bestaat uiteindelijke uit twee cruciale zaken: Mensen en Merken. Om hard te kunnen groeien hebben we hele goede collega’s nodig die blij en gemotiveerd zijn om bij ons te willen werken. Dat moeten wij faciliteren en daar spelen arbeidsvoorwaarden, werving, goede managers en sfeer een belangrijke rol in. Wij geloven heel erg dat je alleen maar blije en tevreden klanten krijgt als je blij en gemotiveerde medewerkers hebt. En wat betreft Merken: we hebben een paar sterke merken zoals Fidus en Heinenoord Assuradeuren. Die merken gaan we onder andere dor acquisities verder uitbouwen totdat we een landelijke dekking hebben.

Wat is het beleid en visie vanuit Heinenoord/Fidus ten aanzien van de Employer Branding?
We willen onze Employer Branding versterken in 2022. Dat is een van de speerpunten van ons HR beleid. We zullen in 2022 verschillende projecten uitrollen om ons nog beter te profileren, maar nog veel belangrijk is dat we vooral veel positieve energie willen generen. Dat creëert een goede vibe in de organisatie.

 De bedrijfscultuur binnen Heinenoord/Fidus staat voor ‘een gezellig team dat hard werkt om het bedrijf te laten groeien’ hoe uit zich dat op de werkvloer?
We geloven heel erg in de kracht van lokale kantoren die dicht bij de klant staan. We zijn één bedrijf, maar doordat we veel kantoren overnemen hebben we nog niet één cultuur. Maar de teamspirit en de wil om te winnen zit er bij alle kantoren goed in. De exacte cultuur verschilt natuurlijk per team en regio. We kunnen niet wachten om na Corona een keer met ons allen een groot feest te vieren.

Welke mogelijkheden biedt de organisatie aan talenten binnen de verzekeringsbranche?
Heel veel mogelijkheden. Omdat we zo hard groeien zijn er veel posities beschikbaar. We zijn erg ondernemend en durven snel te beslissen. Dat betekent ook dat we talenten (onafhankelijk van leeftijd) veel kansen geven om door te groeien naar posities die misschien net buiten hun comfort zone liggen. Het is heel gaaf om te zien dat mensen persoonlijk groeien.

 Wat verwacht u voor de rest van 2022?
Dat we als organisatie samen met alle medewerkers verder ontwikkelen. Dat is dan groei in klant- en medewerkerstevredenheid. Als dat lukt ben ik er zeker van dat onze omzet ook verder zal toenemen. Want we geloven heel erg dat je alleen met blije medewerkers ook blije klanten kunt krijgen.

 Hoe is de samenwerking met Status Pro tot stand gekomen?
Die samenwerking is al gestart voor mijn komst bij Heinenoord. Status Pro was toen één van de W&S bureaus waar we mee samenwerkten. Jullie onderscheiden jullie toen door het meest proactief te zijn en snel hele goede kandidaten te kunnen vinden en plaatsen.

Waarin versterken Heinenoord en Status Pro elkaar?
We zijn allebei erg ondernemend met een sterke wil om te winnen. Als je zo’n drive hebt in de samenwerking dan stuw je elkaar op tot grote hoogten.

 Wat is de reden dat u voor Status Pro heeft gekozen als intermediair voor Heinenoord?
De klik met het team! Ze hebben een bewezen trackrecord in werving. Dit in combinatie met een uitstekende prijs/ kwaliteitsverhouding voor de diensten die Status Pro levert.

Kom het team versterken!
Bij Heinenoord Assuradeuren zijn ze altijd op zoek naar mensen die kansen zien én grijpen. Ze hebben een gezellig team dat hard werkt om het bedrijf te laten groeien. Wil jij hier onderdeel van zijn? Bekijk de vacatures of neem vrijblijvend contact op voor meer informatie.

VOOR OPDRACHTGEVERS

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
CONTACT
Raoul Wallenbergplein 23
2404 ND Alphen aan den Rijn

hello@status-pro.nl
0172-334011

Direct contact STEL JE VRAAG AAN THATIANA
Status Pro BV - © 2024
Volg ons via social media