BLOG

130492883_2724170637898110_3789533412832052778_n

Behind the scenes: Jacqui Meijer, Customer Support Specialist bij Nippon Express

Nippon Express, opgericht in 1937 en één van de grootste internationale logistieke organisaties van Japanse origine. Met 725 locaties wereldwijd, waarvan 15 locaties in Nederland bieden zij none-stop oplossingen door het integreren van verschillende transport wereldwijd. De service van Nippon Express behoort tot de top vijf van de wereld. Van transport tot supply chain management en nog veel meer. Wegens de logistieke groeiontwikkelingen binnen de Nederlandse locaties van Nippon Express, ontstaan er met grote regelmaat nieuwe carrièrekansen. Zo bemiddelde onze Consultant Zane Drijsen een jonge en ambitieuze professional, genaamd Jacqui Meijer.

Met geringe kennis binnen de logistiek heeft Jacqui de functie als Customer Support Specialist al gauw haar eigen weten te maken. Na een uiterst succesvolle periode als uitzendkracht werd Jacqui overgenomen door Nippon Express. Nog altijd leert zij dagelijks de ins en outs van elke afdeling, wordt zij steeds beter in haar vakgebied en bewandelt zij een mooi carrièrepad. Inmiddels is Jacqui al meer dan twee jaar met veel enthousiasme werkzaam bij Nippon Express.

Stel jezelf eens voor
Mijn naam is Jacqui Meijer, ik ben 24 jaar en woon in een klein dorpje genaamd Lisserbroek.
Ik houd erg van reizen, lezen, lekker eten en drinken en natuurlijk om veel tijd door te brengen met mijn familie en vrienden. Het laatste doe ik ook het liefste in mijn vrije tijd.

Hoe ben je met Status Pro in aanraking gekomen?
Ik was al bekend met Status Pro, doordat mijn vriend hier werkzaam is als Recruiter.

Hoe heb je de bemiddeling ervaren?
Ik heb de bemiddeling erg fijn ervaren. Zane Drijsen, Recruitment Consultant bij Status Pro pakte dit erg professioneel aan. Ik werd door het gehele traject begeleid en Zane was erg betrokken van het begin tot het eind.

Je bent momenteel werkzaam als Customer Support Specialist bij Nippon Express, wat houdt dat in?
Bij de afdeling customer service staat het contact met de klanten centraal. We monitoren de zendingen die van A naar B gaan. Mocht er een probleem zijn na het laden van de zending dan is het onze taak om dit op te lossen zodat dit op tijd bij de eindklant arriveert. Ook behandelen we de vragen/klachten van onze klanten en proberen wij hen altijd zo goed mogelijk te helpen. We registreren alle problemen die voorkomen en ook houden we per klant overzichten bij wanneer deze opgelost zijn.

Naast de customer service werkzaamheden houd ik mij tegenwoordig ook bezig met de administratie van deze zendingen. Ik houd de administratiemails bij en houd me eveneens bezig met de crediteuren en debiteuren.

Hoe is het om werkzaam te zijn bij Nippon Express?
Tot nu toe heb ik het erg naar mij zin bij Nippon. De sfeer op mijn werk is erg fijn en ik werk in een leuk team.

Welke (persoonlijke) ontwikkelingen heb jij de afgelopen twee jaar binnen Nippon Express gemaakt?
Ik ben begonnen op de Customer Service, maar ik werk nu sinds een klein jaartje ook op onze administratie afdeling. Ik wil zoveel mogelijk leren en dit heb ik dan ook aangegeven waardoor ik nu wekelijks nieuwe dingen leer.

Je hebt een opleiding gevolgd tot Fashion Designer aan ROC Zuid en bent ook maar liefst 4 jaar werkzaam geweest in de fashion branche. Hoe is deze switch van fashion naar logistiek tot stand gekomen?
Ik was op zoek naar een compleet nieuwe uitdaging. De kledingbranche had ik nu wel gezien en ik begon te twijfelen over mijn passie voor werken in de mode-industrie. Toen een baan bij Nippon op mijn pad kwam heb ik geen enkel moment getwijfeld.

De logistieke branche heeft veel te verduren gehad wegens de omstandigheden rondom de COVID-19 pandemie. Wat zijn de belangrijkste veranderingen geweest en wat zijn jouw ervaringen hierin?
Dit klopt, wij hebben het even iets rustiger gehad hierdoor, maar al heel snel toch ook nog druk. Wij merken er niet heel veel van op de customer service, bijna alles blijft draaien op onze afdeling. We hebben inderdaad veel klanten die minder verschepen, denk aan speelgoed en kleding maar ook veel klanten die essentiële producten verschepen en waarbij deze zendingen zijn toegenomen, zoals handschoenen en ziekenhuisapparatuur.

Waar haal je de meeste voldoening uit in jouw werk?
De drukke dagen, ik ben het liefst de hele dag bezig. Ik vind het ook echt heel tof om zoveel te leren waar ik eerst helemaal niks van afwist.

Waar ben je het meest trots op?
Dat ik uiteindelijk toch deze switch naar logistiek heb gemaakt. Ik ben erg trots op hoeveel ik hier heb geleerd en hoeveel ik al heb bereikt. Ik ben hierdoor ook zekerder geworden over mijzelf en mijn kunnen en heb een positieve persoonlijke groei doorgemaakt.

Wat zijn je carrièreplannen bij Nippon Express?
Ik wil graag een Allround Medewerker worden en van elke afdeling de ins en outs leren. Daarnaast zou ik graag Chief willen worden van een van onze afdelingen.

Welke tips wil je graag meegeven aan mede-professionals?
Blijf geloven in jezelf en geef niet te snel op. Je kunt meer dan je denkt door het simpelweg gewoon te doen! Blijf jezelf uitdagen door wekelijkse doelen te bedenken en deze te behalen. En als het even tegenzit, bedenk dan dat na regen zonneschijn komt.

Connecting Talent with Opportunity
Status Pro is actief binnen de IT, Bank- en Verzekeringen, Retail en Logistiek. Heeft u ondersteuning nodig bij het invullen van vacatures voor tijdelijk- en vast dienstverband? Of bent u benieuwd naar de carrièremogelijkheden via Status Pro? Neem vrijblijvend contact op met een Consultant binnen uw vakgebied. Samen realiseren we ambities.

Bron: Jacqui Meijer, Nippon Express