Werken op de Maasvlakte
Klant
Nippon ExpressJaar
2025Vakgebied
LOGISTIEKCase:
Nippon Express, een vooraanstaande logistieke dienstverlener met een strategische locatie op de Maasvlakte, stond voor de uitdaging om de juistematch te vinden voor hun PDI afdedling.
Het doel was helder: niet alleen het vervullen van de openstaande posities, maar ook het streven naar langdurige samenwerkingen door deze nieuwe collega’s uiteindelijk vast in dienst te nemen. Dit alles om een optimale balans te creëren tussen flexibele krachten en vaste medewerkers.
Onze aanpak:
Om dit te realiseren, zette Nippon Express samen met Status Pro een uitgebreide wervingsstrategie op. Allereerst werd een gedegen advies uitgebracht, gevolgd door de ontwikkeling van een vernieuwde ‘Werken bij’-pagina die de cultuur en mogelijkheden binnen Nippon Express op aansprekende wijze belichtte.
Een grootschalige campagne werd gelanceerd op Meta, waarbij diverse kanalen werden ingezet om professionals in de regio te bereiken. Hierbij werd het sollicitatieproces vereenvoudigd door het mogelijk te maken om via WhatsApp binnen één minuut te solliciteren, waardoor de drempel om te solliciteren werd verlaagd.
Daarnaast werden regionale advertenties ingezet door de vacature te publiceren op relevante vacature websites in de regio. Om een breder publiek te bereiken, werd ook e-mailmarketing toegepast onder een pool van meer dan 600 kandidaten uit de eigen database van Status Pro, specifiek gericht op de regio.
Hierdoor hebben we naast gedegen advies, ook een vernieuwde ‘Werken bij’ pagina en grootschalige campagne opgezet, die professionals in de regio aanspreekt via diverse kanalen. Dit alles werd mogelijk gemaakt door ons team van experts op het gebied van logistiek en recruitment marketing.
Het resultaat:
Het resultaat was indrukwekkend: de grootschalige campagne via Meta resulteerde in maar liefst 400 sollicitanten binnen vier maanden tijd en werden de 7 openstaande posities ingevuld.