Unieke CV levert jongen uit India droombaan op zonder sollicitatiegesprek

Unieke CV levert jongen uit India droombaan op zonder sollicitatiegesprek

Om aan een baan te komen moet je tegenwoordig erg opvallen. Zo kun je een leuke sollicitatievideo maken, slim netwerken of zoveel mogelijk solliciteren op diverse vacatures. Sumukh Mehta uit India wilde graag stage lopen bij GQ Magazine in Londen. Laat dit nou net een populair Brits tijdschrift zijn, dus zijn er duizenden sollicitanten. Dus bedacht hij een manier waarop ze niet om hem heen konden.

plaatje

I wanted to work at GQ because I wanted to work at a place where I will be able to use my marketing knowledge as creatively as possible

plaatje

Om een stageplek bij de marketingafdeling te krijgen maakte Sumukh een cv in de vorm van het blad. Hij deed een professionele fotoshoot en huurde een grafische ontwerper in. Na al dit harde werk had hij een blad dat lijkt op GQ Magazine, maar eigenlijk alles over hem vertelt.

It took me more than three weeks to make this resume including the photo shoots, graphic designing and content writing. In today’s competitive world, everything is just so difficult that you need to be creative if you really want to make things work and that’s what I did

plaatje

Het blad stuurde hij naar de hoofdredacteur. En hij is aangenomen zonder op gesprek te hoeven komen!

plaatje

plaatje

plaatje

plaatje

plaatje

plaatje

plaatje

Dit is wat ons betreft een goed voorbeeld van out-of-the-box denke. Een goede manier om een potentiele werkgever duidelijk te maken dat je geschikt bent en bovendien beschikt over de juiste kwaliteiten, mindset, werkethiek en uiteraard de nodige creativiteit.

Comments

comments