Aantrekkelijkste Werkgever van 2023: KLG Europe
Ontdek het succesverhaal achter de prestatie van KLG Europe als de meest aantrekkelijke werkgever van 2023! In deze klantcase onthult Linsey van Leeuwen, HR Coördinator bij KLG Europe, de sleutels achter deze indrukwekkende prestatie. Ze gaat dieper in op de strategieën voor het aantrekken en behouden van talent en hoe deze erkenning heeft bijgedragen aan hun verdere succes.
Het winnen van de ‘Aantrekkelijkste Werkgever Award’ en de reden van deelname
Linsey: “Laten we beginnen met het feit dat het een prachtige prestatie is. Het winnen van deze prijs is een erkenning voor alles wat wij hier dagelijks doen! De prijs is niet alleen voor onze HR-afdeling, de prijs is voor iedere medewerker die zich ingezet heeft. Door deze prijs kunnen wij ons als werkgever op een andere wijze presenteren. We zijn in ieder geval succesvoller in het werven van werknemers. Dat is te merken aan de reacties van sollicitanten. Het blijft namelijk niet onopgemerkt voor mensen dat wij de aantrekkelijkste werkgever zijn.
Tijdens de uitreiking waren overigens veel van de managers in China, maar ze hebben het meeste online meegekregen. Ze vonden het gaaf om mee te kunnen kijken van een afstand. Iedereen was erg enthousiast over de uitreiking, het leefde enorm intern. We kregen zoveel positieve reacties terug van zowel klanten, vervoerders en andere connecties.”
Welke middelen zijn er ingezet door KLG om ‘Aantrekkelijkste Werkgever Award’ naar zich toe te trekken?
Linsey: “Je kan er nooit vanuit gaan dat iedereen stemt. Daar staat tegenover dat je ook mensen hebt die alles uit de kast hebben getrokken om zoveel mogelijk stemmen te genereren. Zo hebben we een campagne met een megafoon gebruikt om iedereen ervan bewust te maken dat ze op ons konden stemmen.
Niet alleen de medewerkers op kantoor, maar ook de medewerkers in de warehouse waren actief betrokken bij het de promotie en het inzetten van de campagne. Als bedrijf hebben we veel diverse karakters rondlopen, maar zijn we altijd eensgezind. We willen het gevoel van een eenheid uitstralen. Verder zijn er video’s gepubliceerd op socials en hebben we de campagne gepromote in de banner van onze e-mail. Dit werd organisatie breed gedaan om aan de hand van onze mailcontacten meer exposure te creëren.”
Wat is de reden dat de ‘Aantrekkelijkste Werkgever Award’ zoveel impact heeft op jullie als logistieke dienstverlener?
Linsey: “De sfeer en de verantwoordelijkheid die iedereen krijgt op kantoor maakt het familiair. Onze werkplek staat voor een duurzame samenwerking voor de lange termijn. Iedereen is bereid om daarin mee te werken. Zo geven wij veel trainingen en staan wij vooraan de rij als het gaat om de ontwikkeling van onze werknemers. Ook zijn wij bezig met de werkomgeving waarin we opereren. Dat kunnen verschillende dingen zijn, met als einddoel dat iedere werknemer het best kan presteren in zijn of haar directe werkomgeving.”
Hoe helpt deze award jullie talent aan te trekken en binnenboord te houden?
Linsey: “Er zitten veel mensen die nog enorm kunnen en willen ontwikkelen. Door wat ik al eerder benoemde is onze sfeer en het gevoel op kantoor erg familiair. Wij bieden veel ontwikkelingsmogelijkheden en daarom blijft men voor een lange tijd aan ons verbonden. Veel projecten zijn er al ontwikkeld en nog bezig wat betekent dat we een beroep doen op een stuk scherpte van onze werknemers. Deze projecten helpt ons ook om potentiële werknemers aan te trekken.”
Hebben jullie al vruchten geplukt van de winst van de award?
Linsey: “Dat doen we zeker! Een mooi voorbeeld is een Declarant die op gesprek geweest is ter versterking van onze customs afdeling. We stellen onze sollicitanten vaak de vraag hoe zij in aanraking zijn gekomen met onze organisatie. Zijn antwoord was kort en daadkrachtig: “Ik heb op jullie website gezien dat jullie de aantrekkelijkste werkgever van het jaar zijn.”
Verder vroegen we hem waarom hij weg wilde bij zijn huidige werkgever die ook in de logistiek opereerde. Zijn antwoord luidde; ”Ik wil mijzelf graag verder ontwikkelen en bredere kennis opbouwen als het gaat om customs, door jullie gewonnen prijs en uitstraling wekte jullie mijn interesse op.” Dit laat wederom zien dat de prijs daadwerkelijk een bijdrage levert aan het aantrekken van personeel.”
Hoe kan Status Pro een bijdrage leveren aan het succes van KLG? En wat betekent het winnen van deze prijs voor Status Pro als bemiddelingspartner?
Als duurzame bemiddelingspartner draagt Status Pro bij aan het versterken en uitbreiden van het personeelsbestand van KLG Europe. Op de lange termijn leidt dit tot een vaste kring mensen die zich inzetten voor het uitdragen van de ‘KLG-cultuur’. Verder neemt Status Pro het winnen van de prijs ook mee als extra validatie van juist werkgeverschap. Deze prijs zal verder aangehaald worden tijdens de candidate journey die kandidaten bewandelen als zij solliciteren op een openstaande vacature. Deze prijs kan helpen om talent acquisition op een sterkere wijze uit te voeren, omdat de employer brand beter richting de arbeidsmarkt uitgedragen kan worden. Het winnen van de ‘Aantrekkelijkste Werkgever Award’ maakt het uitdragen van de normen en waarden van KLG tijdens een sollicitatietraject voor Status Pro makkelijker. Op de termijn leidt dit tot een makkelijker en gestroomlijnder sollicitatieproces dat volledig in het teken staat van goed werkgeverschap. Deze prijs maakt goed werkgever tastbaar en zorgt ervoor dat kandidaten op voorhand weten bij wat voor een sterke werkgever zij eventueel in dienst kunnen treden.
Meer weten over deze case en/of de mogelijkheden voor jouw organisatie? Nee dan contact op met Sander Basselier via hello@status-pro.nl of 0172-334011.