BLOG

IMG_1057
IMG_1134

Emiel over zijn ervaring binnen de backoffice en de meerwaarde die hij levert aan klanten

Emiel van Essen is ondertussen alweer een maand werkzaam in de rol van Managing Consultant. In zijn rol vertegenwoordigt hij de business unit HR- en Backoffice, waarin hij door zijn expertise de juiste match weet te maken tussen ambitieuze kandidaten en toonaangevende bedrijven. Maar ondanks zijn grote dosis aan kennis is hij nog lang niet uitgeleerd.  

 “Ik ben zelf op 18-jarige leeftijd gestart met werken in een backoffice functie. Ik begon met werken bij een Makelaarskantoor in Amsterdam waarbij ik verantwoordelijk werd voor het Vastgoed Beheer van VvE’s. Tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds werkzaam op “kantoor”, maar dan in een functie die raakvlakken heeft met backoffice. Ik heb zelf gewerkt als medewerker Klantenservice en in mijn 7 jaar als leidinggevende, ben ik altijd in aanraking geweest met een backoffice omgeving. Nu ik ruim 1,5 jaar actief ben in recruitment, heb ik ook al vele kandidaten mogen bemiddelen en begeleiden binnen de backoffice. 

Na mijn studie, wou ik gaan werken en toen der tijd zag ik een vacature in de krant staan. Dat was toen nog een medium waar vacatures in stonden. Mijn vader had ooit zijn makelaarspapieren behaald en toen ik de vacature bij de makelaar in Amsterdam zag, leek mij dit een mooie eerste stap. 

Het type klant waar ik de afgelopen jaren mee heb gewerkt is vrij divers. Van bedrijven die actief zijn in de Energiesector tot in de financiële dienstverlening. Elke klant heeft zijn eigen verhaal en eigen visie en dat maakt het werken in deze branche leuk. Voor mij is het belangrijk om de klant goed te leren kennen: Wat doet het bedrijf, waar komt het bedrijf vandaan en waar willen ze naar toe groeien? Oprecht interesse tonen is dus van essentieel belang om de behoefte van de klant te vervullen. 

Wat betreft mijn werkwijze ben ik een beetje van de oude stempel. Afspraak is afspraak en nee is ook een antwoord. Het is belangrijk om transparant te zijn en een klant mee te nemen in je aanpak. Door mijn open communicatie weet een klant wat hij aan mij heeft en komen verassingen niet voor. Een klant weet ook dat hij mij altijd kan bellen en hij heel snel een reactie heeft, hoe laat het ook is. 

 In een krappe arbeidsmarkt is snelheid ontzettend belangrijk. Goede kandidaten hebben snel weer een nieuwe baan. Ik kwam in contact met een kandidaat die ik overdag lastig te pakken kreeg. Op een zaterdag kreeg ik app contact en op basis daarvan heb ik het traject kunnen versnellen. Mede gezien zij al verder was met een ander traject. Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in een mooie plaatsing. De klant was enorm blij! Ik heb in deze situatie echt waarde toegevoegd. 

Het is een cliché, maar het aspect dat mij de meeste voldoening geeft van werken binnen de backoffice is toch het samenwerken. De backoffice is vaak het fundament van de organisatie. Ik krijg er enorm veel energie van als bijv. de tandem backoffice – sales goed verloopt en hier succes uitkomt. Uiteindelijk doe je het als team.” 

LinkedIn is voor mij als TikTok voor de jeugd. Ik lees hier veel artikelen en ben benieuwd naar nieuwstrends en opiniestukken. Verder heb ik veel contact met oud-collega’s en sparren we vaak wat we tegenkomen tijdens het werk en hoe we kunnen groeien als persoon. Tot sluit speur ik Spotify af voor een interessante podcast. Zo blijf ik op de hoogte binnen mijn vakgebied en dit kan ik meenemen om de beste service te blijven leveren. 

Als ik een advies zou moeten geven aan anderen die ook in de backoffice willen werken is dat: Ervaar het en je zult zien dat de kansen voor het oprapen liggen. Als je mij op mijn 20e verteld had, dat ik in de Sales zou gaan werken, had ik je voor gek verklaard. En tot slot is plezier de basis van alle succes”

Connecting Talent with Opportunity
Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging of wil je graag doorgroeien in je carrière? Neem dan zeker contact op met Emiel! Met zijn expertise en persoonlijke benadering kan hij jou helpen bij het vinden van de juiste baan en het maken van de volgende stap in jouw loopbaan. Aarzel dus niet en neem contact op via solliciteren@status-pro.nl of 0172-334011 en maak gebruik van zijn ervaring en kennis! 

VOOR OPDRACHTGEVERS

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
CONTACT
Raoul Wallenbergplein 23
2404 ND Alphen aan den Rijn

hello@status-pro.nl
0172-334011

Direct contact STEL JE VRAAG AAN THATIANA
Status Pro BV - © 2024
Volg ons via social media