CASE

Schermafbeelding 2023-01-26 om 17.44.39
DSC04882
DSC05241
DSC04336

Status Pro Sport X eDivisie

Klant
Status Pro Sport X eDivisie
Jaar
2023
Vakgebied
EMPLOYER BRANDING

De case: Ons label Status Pro Sport fungeert als intermediair in de professionele voetbal- en e-sportswereld. Naast bemiddeling tussen professionele voetballers, werken wij ook samen met professionele e-sporters, betaalde voetbalorganisaties en grote merken. In dit geval kregen wij van de Eredivisie CV de opdracht om een van onze cliënten, de voormalige professionele e-sporter en bekende influencer Aristote Ndunu, in te zetten voor een wervingscampagne van Jumbo.

Inhoud: Aristote heeft een bereik van bijna 50.000 volgers op Instagram, 63.000 volgers op TikTok en ruim 97.000 subscribers op YouTube. Jumbo, een klant van de Eredivise CV, wil met de campagne “Maak de move” inspelen op de krapte op de arbeidsmarkt door middel van Aristote’s imago en bereik te gebruiken om jonge professionals te stimuleren om te solliciteren.

De redenen waarom Jumbo kiest voor een e-sporter als gezicht van de wervingscampagne: Er zijn verschillende redenen waarom Jumbo kiest voor een e-sporter als gezicht van de wervingscampagne:
• Influencers kunnen worden ingezet om vacatures te delen en te promoveren via hun sociale media-kanalen, waardoor er een groter bereik en meer sollicitaties ontstaan.
• De landingspage en video met Aristote dragen bij aan het versterken en vergroten van het werkgeversmerk.
• De campagne zorgt ervoor dat Jumbo een nieuwe doelgroep bereikt, wat kan resulteren in meer en eventueel kwalitatief hoogwaardige sollicitanten.
• Indien succesvol, kan de campagne een vervolg krijgen met een inmiddels bekend gezicht, en kunnen kandidaten ook op andere manieren en kanalen worden geworven, zoals via Instagram Stories.
• Influencers kunnen ook worden gevraagd om mee te werken aan een recruitment campagne, bijvoorbeeld door middel van een social media challenge.
• Voor nu is het resultaat dat de campagne “Maak de move” uitstekend is ontvangen door de doelgroep. De landingspage zorgt voor een nieuwe prikkel voor kandidaten om te solliciteren en er is een grotere doelgroep bereikt. In de komende weken zal duidelijk worden of de campagne succesvol is geweest en of er een vervolg aan gegeven zal worden.

Het resultaat: Voor nu is het resultaat dat de wervingscampagne “Maak de move” uitstekend ontvangen is door de doelgroep. De landingspage zorgt voor een nieuwe prikkel voor kandidaten om te solliciteren en er is een grotere doelgroep bereikt. In de komende weken zal duidelijk worden wat dit concreet heeft opgeleverd en op welke wijze hier eventueel een vervolg aan wordt gegeven. Volg onze kanalen voor meer informatie over deze case(s)!

Link naar de landingspage van Jumbo: Klik hier!

Meer weten? Bent u benieuwd naar meer informatie over employer branding en unieke wervingscampagnes? Onze Recruitment Marketeer, Thatiana Rodrigues Palitos, staat u graag te woord via 0172-334010 of per e-mail aan hello@Status-Pro.nl

VOOR OPDRACHTGEVERS

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
CONTACT
Raoul Wallenbergplein 23
2404 ND Alphen aan den Rijn

hello@status-pro.nl
0172-334011

Direct contact STEL JE VRAAG AAN THATIANA
Status Pro BV - © 2024
Volg ons via social media