CASE

IMG_0409
IMG_0441

Shell

Klant
Shell
Jaar
2023
Vakgebied
HR- EN BACKOFFICE

Bij Status Pro gaan we verder dan alleen het invullen van vacatures. Wij zijn ook graag betrokken bij de uitdagingen en vraagstukken van onze klanten in de sectoren waarin wij actief zijn. Zo hebben wij Shell ondersteund bij het optimaliseren van de klantbeleving in hun tankstations door de introductie van zelfscankassa’s.

De case
Shell heeft nieuwe zelfscankassa’s geïntroduceerd in alle tankstations in Nederland en wilde deze niet alleen bekendmaken, maar ook zorgen dat klanten deze nieuwe betaalmogelijkheid zouden gebruiken. Dit vereiste het vinden van geschikte professionals om klanten te instrueren en hostessen en promotors om klanten te benaderen en te begeleiden.

Onze aanpak
Hoewel Shell al enigszins gevorderd was in het proces, waren ze nog niet rond met de juiste professionals voor de verschillende vestigingen. Onze Recruitment Consultant en toenmalige Project Manager, Angela Timisela, heeft in nauwe samenwerking met de pomphouders en het hoofdkantoor van Shell een innovatieve wervingscampagne opgezet. Dit omvatte het aanspreken van talent via onze eigen database en het inzetten van job marketing via verschillende vacaturebanken, LinkedIn, Instagram en Facebook.

We hebben hostessen en promotors ingezet door het hele land om ervoor te zorgen dat klanten op de juiste manier werden aangesproken en geïnstrueerd. Angela was de drijvende kracht achter dit project en was niet alleen achter de schermen actief, maar ook op de werkvloer. Door zelf precies te weten wat het werk inhield, kon ze iedereen op de juiste wijze instrueren en inspelen op de behoeften van de klant. Bovendien hebben we ook gezorgd voor de styling van de promotors door hen uit te rusten met veiligheidsschoenen en een aansprekende outfit. Shell kreeg toegang tot onze online portal waar zij inzicht kregen in de kandidaten, de planning, werkroosters en de wervingsactiviteiten.

Het resultaat
Na de pilot van drie maanden waren de zelfscankassa’s succesvol gelanceerd bij de tankstations van Shell. Inmiddels heeft Shell het aantal zelfscankassa’s kunnen vergroten, waardoor ze efficiënter het betalingsproces kunnen afronden. De klantbeleving is hierdoor verbeterd, en de zelfscankassa’s zijn niet meer weg te denken op de vestigingen van Shell.

Meer weten over deze case en/of de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem dan contact op met Angela Timisela via hello@Status-Pro.nl of 0172-334011.

VOOR OPDRACHTGEVERS

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
CONTACT
Raoul Wallenbergplein 23
2404 ND Alphen aan den Rijn

hello@status-pro.nl
0172-334011

Direct contact STEL JE VRAAG AAN THATIANA
Status Pro BV - © 2024
Volg ons via social media