CASE

fa65c1f206b5a2488f19a37f370c1731c5a86bc9
osman-hussaini-2CFbVi7ih9w-unsplash
jake-nebov-OPjxGV7ubsY-unsplash

Intratuin

Klant
Intratuin
Jaar
2021
Vakgebied
IT

Intratuin is de grootste aanbieder van Groen in Nederland. Daarmee komt een grote verantwoordelijkheid en die nemen ze serieus. Intratuin staat voor groen. Sinds de oprichting in 1980 streven zij ernaar om mensen dichter bij een groene, natuurlijke manier van leven te brengen. Vakmanschap, kennis en inspiratie staan hierbij centraal. Iedere dag informeren ze hun bezoekers over de mogelijkheden van een gezonde, groene omgeving en inspireren ze met ideeën voor binnen en buiten. Zo willen ze Nederland samen een stukje groener maken en een serieuze bijdrage leveren aan het behoudt van onze natuur. Op dit moment zijn er 65 vestigingen, waarvan 52 in Nederland, 3 in België en 10 in Duitsland. Intratuin is een soft franchiseformule. De vestigingen worden gefaciliteerd door het servicekantoor in Woerden, een distributiecentrum voor groen in Aalsmeer en een distributiecentrum voor hardwaren in Den Bosch in samenwerking met ID Logistics. De uniforme winkelformule, logistieke dienstverlening en ICT gaan hand in hand. De logistieke trends en ontwikkelingen zijn volop in beweging, ook bij Intratuin. Om deze reden zocht Intratuin ter versterking van het team een sterke EDI Coördinator. Status Pro wist hierbij te ondersteunen door middel van een ambitieuze professional, Meijcke Osei Assibey. Sinds augustus 2020 wordt Meijcke via Status Pro gedetacheerd.

Over mij
Mijn naam is Meijcke Osei Assibey, ik ben 31 jaar oud en woon momenteel met mijn man in Zwaag. Ik heb Culturele Antropologie en ontwikkelingssociologie gestudeerd aan de UVA. Mijn hobby’s zijn filmen, tuinieren en wandelen.

Van jongs af aan heb ik al kennis kunnen opdoen met automatisering via mijn moeders damesmodezaak. Ik kom uit een ondernemersgezin en ik heb voor haar altijd klusjes gedaan met de automatiseringssoftware die zij gebruikt. Dat vond ik altijd leuk om te doen en ik was er ook snel en handig in. Na mijn studie ben ik bij datzelfde automatiseringsbedrijf gaan werken als Consultant op de servicedesk en ben mij bij hen daarnaast ook gaan specialiseren in EDI.

De bemiddeling
In augustus 2020 liep ik door de winkel van Intratuin om leuke plantjes te kopen voor mijn tuin, tuinieren is immers mijn hobby. Ik bedacht mij dat de Intratuin mij heel erg aansprak als bedrijf en winkel. Ik vond het assortiment en de concepten van Intratuin al erg leuk en vroeg mij dan ook af hoe leuk het zou zijn te werken voor zo’n bedrijf.

Ik geloof niet in toeval, echter zo’n twee weken later kwam ik via via in contact met Milano Naarden, Recruitment Consultant bij Status Pro, die mij de kans gaf om te reageren op de openstaande vacature als EDI Coördinator bij Intratuin.

Ik was daar natuurlijk heel erg blij mee en Milano heeft mij goed geholpen met de voorbereiding naar de eerste gesprekken toe. Status pro heeft mij goed begeleid en hebben veel met mij meegedacht. Ik heb dat en zeker de bereikbaarheid en ondersteuning van Milano als zeer prettig ervaren!

”De samenwerking met Satus Pro voor de vacature van EDI Coördinator heb ik als zeer prettig ervaren. Ik kon snel schakelen met Milano, dat is erg fijn!

Wij zijn erg tevreden over Meijcke en willen haar graag behouden binnen de organisatie. We zullen haar daarom, na uiteraard de afgesproken gewerkte uren via Status Pro, in dienst nemen.”- Natalie Hofman, P&O Adviseur

Werken bij Intratuin
In augustus 2020 ging ik van start met mijn nieuwe uitdaging bij Intratuin. Ik word momenteel gedetacheerd door Status Pro. Intratuin is echt een ontzettend fijn, leuk en uitdagend bedrijf om voor te werken. Onderling met alle collega’s is er een goede sfeer en is iedereen heel open. Tijdens mijn onboarding traject ben ik goed begeleid en ingewerkt. Er is met mij meegedacht om alle uitdagingen zo goed mogelijk te kunnen oppakken.

Intratuin is 1 november 2020 veranderd van distributiecentrum en om dit hele proces goed te laten verlopen, was de overgang naar EDI met alle leveranciers noodzakelijk. Zo hebben we vóór 1 november weten te realiseren dat er 200 leveranciers aan waren gesloten om de digitale orders en pakbonnen uit te wisselen met Intratuin.

Uitdaging
Voor mij als EDI Coördinator was en is het ook een uitdaging om de aansluitingen met de leveranciers verder in goede banen te leiden, de efficiëntie en de kwaliteit van de aansluitingen berichten te controleren/beheren en alles wat daarbij komt kijken. Inmiddels heb ik versterking gekregen in het EDI-team. Als team willen we alle mogelijkheden voor verbeteringen goed onderzoeken en te zorgen dat het berichtenverkeer tussen Intratuin en de leveranciers goed geautomatiseerd is en blijft. Voor 2021 is dit dus een erg leuke uitdaging. Het is belangrijk, vooral in de huidige tijd, om alle systemen goed geautomatiseerd te hebben. Het uitwisselen van EDI draagt daar dus heel goed aan bij.

Per 1 juni 2021 word ik overgenomen door Intratuin en hoop ik zoveel mogelijk in dat proces in de overgang van het distributiecentrum zo succesvol af te ronden en met verbetering voort te zetten.

Connecting Talent with Opportunity
Status Pro is actief binnen de IT, Bank- en Verzekeringen, Retail en Logistiek. Heeft u ondersteuning nodig bij het invullen van vacatures voor tijdelijk- en vast dienstverband? Of bent u benieuwd naar de carrièremogelijkheden via Status Pro? Neem vrijblijvend contact op met een Consultant binnen uw vakgebied. Samen realiseren we ambities.

Bron: Meijcke Osei Assibey, Intratuin

VOOR OPDRACHTGEVERS

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
CONTACT
Raoul Wallenbergplein 23
2404 ND Alphen aan den Rijn

hello@status-pro.nl
0172-334011

Direct contact STEL JE VRAAG AAN THATIANA
Status Pro BV - © 2024
Volg ons via social media